مشکل اصلی نشر، مشکل توزیع است/زیرساخت نمایشگاه مجازی برچیده نشود

مشکل اصلی نشر، مشکل توزیع است/زیرساخت نمایشگاه مجازی برچیده نشود

چکیده کوتاه مطلب

مشکل اصلی نشر، مشکل توزیع است/زیرساخت نمایشگاه مجازی برچیده نشود بهشتی گفت:دوران کرونا یک دوران استثنایی‌ست و قطعاً دولت باید به داد ما برسد. دولت در این زمینه حمایت‌هایی ازقبیل دادن وام و غیره به ناشران داشته اما بایستی به گزارش خبرگزاری مهر، نشست «چالش‌های اقتصادی ناشران در دوران کرونا» با حضور سیدعلیرضا بهشتی (مدیر نشر روزنه) […]

مشکل اصلی نشر، مشکل توزیع است/زیرساخت نمایشگاه مجازی برچیده نشود

بهشتی گفت:دوران کرونا یک دوران استثنایی‌ست و قطعاً دولت باید به داد ما برسد. دولت در این زمینه حمایت‌هایی ازقبیل دادن وام و غیره به ناشران داشته اما بایستی

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست «چالش‌های اقتصادی ناشران در دوران کرونا» با حضور سیدعلیرضا بهشتی (مدیر نشر روزنه) و با دبیری مصطفی اسدزاده (عضو پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات) به‌صورت مجازی برگزار شد.

علیرضا بهشتی در ابتدای سخنان خود درباره آثار کرونا بر حوزه نشر گفت: هر تهدیدی اگر درست به آن نگاه شود یک فرصت است. کرونا هم می‌تواند همینطور باشد. از طرف دیگر اقتصاد نشر هم، خیلی اقتصاد نحیفی است. وقتی اقتصادهای بزرگی مثل خودروسازی دچار آسیب می‌شوند، دیگر از نشر چه انتظاری می‌توان داشت. وقتی کرونا آمد، ابتدا یک وحشتی بر همه غالب شد. ما فروش شب عید خود را از دست دادیم. فروردین هم برای ناشران ماه خوبی نبود. همچنین تعطیلی نمایشگاه کتاب را داشتیم. به غیر از این موارد، موزعین در این شرایط، در پاس کردن چک‌هایشان، خیلی دچار مشکل شدند. ما در این شرایط مجبور شدیم از جاهای دیگر پول تزریق کنیم تا این بحران را رد کنیم. با این حال ما هیچ چک برگشتی نداشتیم. موزعین هم در اوایل اردیبهشت با اینکه می‌گفتند انتظار پرداخت از ما نداشته باشید، در اواخر این ماه شروع به پرداخت تعهدات خود کردند.

مشکل اصلی نشر مدیر نشر روزنه یکی از مشکلات حوزه نشر را عدم استقلال آن خواند و تصریح کرد: یک مشکلی که در صنعت نشر داریم این است که روی پای خود نیستیم. کسی که ضعیف باشد، در چنین شرایطی وضعیتش بدتر می‌شود. فکر می‌کنم خیلی از ناشران ضعیف در این دوره کنار رفتند. چون ما وابسته به یارانه‌ها و حمایت‌ها هستیم، طبعاً ضعیف‌تر و در مقابل بحران‌ها آسیب‌پذیرتر هستیم.

 

 

 

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0