خدمات مرجع در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی در راستای الگوسازی خدمات در حوزه مرجع
مجازی کتابخانهها برای کتابداران فعال، توسط انتشارات کتابخانه ملی ایران منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، کتاب «خدمات مرجع
در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی» با تدوین و ترجمه فرناز محمدی، صدیقه شاکری و اعظم نجفقلینژاد، در
۱۶۰ صفحه توسط انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران روانه کتابفروشیها شد.
فرناز محمدی از مولفان این کتاب گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و خدمات مرجع مجازی خدمتی جدید محسوب میشود
و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز در ارائه خدمات مرجع مجازی پیشرو است. به همین منظور ارائه خدمات مرجع مجازی
را آغاز کرد و سایر کتابخانههای کشور در حال حرکت در این مسیر هستند. درهمین راستا کتاب «خدمات مرجع در کتابخانهها و
مراکز اطلاعرسانی» راهنمای کتابداران مرجع است و مولفان این کتاب تجربه کاری عملی در حوزه خدمات مرجع حضوری و مجازی را در کارنامه کاری خود دارند.
وی ادامه داد: مهمترین هدف از تدوین و ترجمه این اثر الگوسازی خدمات در حوزه مرجع مجازی کتابخانهها برای کتابداران فعال در این حوزه است و همه کتابداران میتوانند از این اثر به عنوان یک رهنمود برای توسعه و ارتقای سطح کیفی خدمات مرجع استفاده کنند. همچنین قرار گرفتن این کتاب در میان دروس تحصیلات تکمیلی دانشجویان حوزه کتابداری میتواند بسیار مفید و موثر باشد.
محمدی معاون اداره کل فراهم آوری سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران تاکید کرد: بخش خدمات مرجع کتابخانهها هم اکنون به عنوان یکی از ارزشمندترین و مهمترین خدمات کتابخانهای محسوب میشود، با توجه به تنوع سیستمهای بازیابی و جستوجوی اطلاعات مختلف میتوان گفت که هنوز این ابزار نتوانسته جایگزین خدمات کتابخانهای شود
© کليه حقوق محصولات و محتوای اين سایت متعلق به مدیر سایت می باشد و هر گونه کپی برداری از محتوا و محصولات سایت پیگرد قانونی دارد.
بازتاب ها- کافه رمان