برنامه‌ریزی برای خرید 4000 نسخه کتاب در سال 1400 به شرط تامین بودجه

کافه رمان

چکیده کوتاه مطلب

برنامه‌ریزی برای خرید 4000 نسخه کتاب در سال 1400 به شرط تامین بودجه : رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال 1399، تعداد 4500 جلد کتاب به منابع این مرکز افزوده شد، گفت: از این تعداد، 1493 جلد کتاب به صورت مراجعه مستقیم و غیر‌حضوری از نمایشگاه مجازی […]

برنامه‌ریزی برای خرید 4000 نسخه کتاب در سال 1400 به شرط تامین بودجه : رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال 1399، تعداد 4500 جلد کتاب به منابع این مرکز افزوده شد، گفت: از این تعداد، 1493 جلد کتاب به صورت مراجعه مستقیم و غیر‌حضوری از نمایشگاه مجازی کتاب تهران خریداری شده است و پیش‌بینی می‌شود در سال 1400 در صورت دریافت بودجه، حدود 4000 جلد کتاب از ناشران داخلی و خارجی خریداری شود.

 در شرایط کرونا کتابخانه‌ها که یکی از اصلی‌ترین مراکز ترویج کتاب‌خوانی هستند، با محدودیت‌ و تعطیلی مواجه شدند و خدمات ارائه منابع به اعضاء و علاقه‌مندان، رنگ و بوی دیگری گرفت. کتابخانه‌های مختلف در سراسر کشور به‌ویژه کتابخانه‌های بزرگ و مرجع همچون کتابخانه مجلس شورای اسلامی به‌منظور برون‌رفت از این بحران و کاهش تاثیرات ناشی از آن اقداماتی را در دستور کار خود قرار داد.

برنامه‌ریزی برای خرید : در این‌باره گفت‌وگویی با حجت‌الاسلام غلامرضا قاسمیان، رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی انجام داده‌ایم که در آن به مواردی ازجمله؛ ارائه خدمات آنلاین و غیرحضوری کتاب‌خوانی به اعضاء در شرایط کرونا، استانداردهای ارائه خدمات غیرحضوری به مخاطبان، مناسب‌سازی کتابخانه برای نابینایان، خرید منابع کتابخانه‌ای پرداخته‌ شده است.

بدون تجربه قبلی درباره شرایطی مثل ویروس کرونا، چطور به ایده‌های موثر در حوزه ترویج کتابخوانی و دسترسی مخاطبان به منابع اطلاعاتی رسیدید؟
با توجه به گسترش و تحولات حوزه فناوری اطلاعات، ایده کتابخانه مجازی یا دیجیتال، از سال‌ها پیش در کتابخانه‌های بزرگ دنیا مطرح شده بود؛ اما شیوع کرونا و بسته شدن راه‌های ارتباط حضوری، تلاش برای تحقق این ایده را پررنگ‌تر کرد.
یکی دیگر از منابع مهم کتابخانه مجلس، مشروح مذاکرات دوره‌های مختلف مجلس است. دوره‌های مجالس ملی و سنا و فایل پی‌دی‌اف دوره‌های مجلس شواری اسلامی تا یک‌سال قبل در وب‌سایت کتابخانه مجلس بارگذاری شده بود، اما قابلیت جستجو نداشت.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0