تدوین آیین ‎نامه‌ای برای یکدست شدن دستمزدهای طراحان کتاب

عضو هیأت انتخاب جشنواره

چکیده کوتاه مطلب

تدوین آیین ‎نامه‌ای برای یکدست شدن دستمزدهای طراحان کتاب حسن کریم زاده گفت: بحث مالی و دستمزدهای ناهماهنگ طراحان کتاب نیازمند آن است که با مشورت با طراحان کتاب و با استناد به تعرفه‌ی رسمی انجمن ​یکدست شود. به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از ستاد خبری چهارمین دوسالانه نشان شیرازه، حسن کریم‌زاده، عضو هیأت انتخاب […]

تدوین آیین ‎نامه‌ای برای یکدست شدن دستمزدهای طراحان کتاب حسن کریم زاده گفت: بحث مالی و دستمزدهای ناهماهنگ طراحان کتاب نیازمند آن است که با مشورت با طراحان کتاب و با استناد به تعرفه‌ی رسمی انجمن ​یکدست شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از ستاد خبری چهارمین دوسالانه نشان شیرازه، حسن کریم‌زاده، عضو هیأت انتخاب این جشنواره و عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، درباره اهمیت برگزاری جشنواره‌ای با موضوع طراحی جلد گفت: اهمیت طراحی کتاب چه بسا هم‌طراز با محتوای آن است و از این نظر نیاز به توجه دارد.

ضرورت تدوین آیین ‎نامه‌ : وی با اشاره به تاثیر برگزاری جشنواره در ارتقای کیفیت طراحی کتاب افزود: بدیهی‌ست که تاثیر کیفی خود را خواهد داشت چرا که به هر چیزی اهمیت بدهید و توجه کنید لاجرم جدی گرفته خواهد شد یا دست‌کم طراحان و به‌ویژه ناشران، بی‌اعتنا از کنار آن نمی‌گذرند. اما نیازمند آن است که این جشنواره بحث اطلاع‌رسانی و کمپین‌های تبلیغاتی را جدی‌تر دنبال کند و خروجیِ ثبت‌شده‌ای در قالب کتاب داشته باشد. در دوره‌های پیشین این اتفاق افتاد اما کتابها در دسترس همگان نبود.

تدوین آیین ‎نامه‌ : کریم‌زاده درباره وضعیت فعلی طراحان جلد کتاب و لزوم تشکیل اتحادیه‌ای برای این صنف توضیح داد:ضرورت تدوین آیین ‎نامه‌  غیر از انجمن طراحان گرافیک هیچ تشکل حرفه‌ای، پویا و منسجمی در حوزه‌ی گرافیک ایران وجود ندارد. تدوین آیین ‎نامه‌ای به نظر من نیازی به خردکردنِ شاخه‌های موجود در گرافیک نیست؛ شاید اگر زمانی نیازش حس شود بهتر است در خودِ این انجمن، زیرشاخه‌ای تحت عنوان کمیته طراحان جلد کتاب و مجله تشکیل شود، البته این در صورتی باشد که نقصانی در روند کار فعالان این شاخه موجود باشد و نیاز به کارگروه مستقل داشته باشند. تنها مشکلی که در این میان باقی می‌ماند بحث مالی و دستمزدهای ناهماهنگ طراحان کتاب است که لازم است.

 

 

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

0